האם כדאי להיות יבואן מקביל?

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

פעילות עסקית יכולה להיות בתחומים שונים – יצור, מסחר קמעוני, ייצוא וכמובן גם ייבוא. ככלל, קיימות שתי דרכים לפעול כיבואן – הדרך הראשונה היא להפוך ליבואן רשמי והשנייה היא לפעול כיבואן מקביל. השאלה המתבקשת במקרה זה היא – האם כדאי להיות יבואן מקביל?

יתרונות – יבואן מקביל

יבואן מקביל יהיה כמעט תמיד גוף עסקי הפועל תחת צילו של גוף עסקי הרבה יותר גדול. יבוא מקביל מעצם ההגדרה שלו הוא ייבוא שמתבצע על ידי יבואן משני, במקביל ליבוא שמתבצע על ידי חברה גדולה שמקיימת קשרים עסקיים עם יצרן או משווק גדול מעבר לים. עובדה שיבואן מקביל פועל תחת צילו של יבואן גדול ומוכר הרבה יותר איננה בהכרח שלילית. למעשה, יש לכך גם לא מעט יתרונות ברורים.

יתרון ראשון הינו קיומו של שוק מקומי לאותו מוצר שמתכוונים לייבא. כאשר יבואן יודע שישנו ביקוש למותג נעליים מסוים, הוא לא צריך לחשוש מכך שלא יהיו קונים לסחורה שהוא מתכוון למכור בארץ. כאשר קיים שוק וכאשר ברור שישנם קונים נאמנים למותג – אפשר לעיתים אפילו להעריך היקפי מכירות צפויים על סמך היקפי המכירות של היבואן הראשי.

יתרון נוסף נובע מכך שקל מאוד לתמחר את המוצר או המוצרים המיובאים. יבואן רשמי לא תמיד יכול לגלות גמישות בתמחור ללקוח, שכן הוא כפוף להסכמי מסחר עם היצרן או נותן החסות למותג. בנוסף, יש לו עלויות שונות כגון השקעה בפרסום, תחזוקת רשת חנויות, הוצאות למערך אדמיניסטרציה גדול. עבור יבואן מקביל אין בדרך כלל הוצאות גבוהות של מנהלה, זהו עסק קטן יותר וגמיש יותר, שיכול למכור את מוצרי היבוא במחיר תחרותי שישאיר לו גם שולי רווח נאים.

תחרות על כיס הצרכן

לצד היתרונות השמורים ליבואן המקביל, אין ספק שלא הכל וורוד. היבואן הרשמי לא בהכרח יקבל את התחרות החדשה בשמחה. במיוחד כאשר היבוא המקביל צפוי לנגוס באחוז נכבד מהמכירות, עשוי המחרה הבכיר והוותיק יותר לקיים תחרות על כיסו של הצרכן. התחרות יכולה לכלול גם הורדת מחיר אגרסיבית לזמן קצר, מה שיקשה על היבואן המקביל במידה והוא לא נערך לכך נכון. לצד האמור לעיל, יש להבין שהיבואן הרשמי לא ממש שש להוריד מחירים ולכן – צעד כזה לא נחשב לנפוץ מאוד.

מיתוג ופרסומות

יתרון חשוב ובלתי מבוטל נוסף שעומד לרשותו של היבואן המקביל טמון בכך שהיבואן הראשי השקיע בדרך כלל לא מעט כסף ביצירת מיתוג, שווק ופרסום. יש לדעת שהיבואן המקביל אמנם לא יכול להכריז על עצמו כיבואן רשמי, אבל באמצעות שיווק נכון משלו הוא בהחלט יכול ליהנות ולקצור לא מעט פירות בזכות ההיכרות של הציבור בערך המותג. עם מעט השקעה בשיווק ובפרסום ועם דגש על מחירים נוחים ומבצעי מכירות – יבואן מקביל בהחלט יכול להשיג הצלחה נאה.

חושים עסקיים ומסחריים

על מנת להיות יבואן מקביל צריך להיות מוכנים גם לעבודה קשה למדי ביצירת קשרים עסקיים. בתחום זה חייבים להיות בעלי יוזמה, תושייה וחוש עסקי ומסחרי. שלא כמו יבואן רשמי, יבואן מקביל יכול לעיתים לנהל קשרים עסקיים מול כמה ספקים וזהו גם יתרון וגם חיסרון. יש צורך בצעדים נועזים ובמעוף בכדי להיכנס לתחרות בשוק שאיננו בלבדי, וצריך להיערך במעוד מועד גם בהיבטים של רישוי, עמילות מכס, תובלה ימית וביטוחים מתאימים. מי שמוכן למאמץ ומי שהינו בעל יוזמה, מרץ ורצון – בהחלט יוכל להצליח כיבואן מקביל.

קראו גם:

רוצים להקים עסק? קראו

בחירת מיקום לעסק

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מרכזיית שיחות

איך לייעל את מערך התקשורת בעסק ולהגדיל את הפרודוקטיביות?

עולם העסקים כיום מבוסס על תגובה מהירה, זמינות וניהול תקשורת יעיל. כל עסק – קטן, בינוני או גדול – נדרש להתמודד עם זרם מתמיד של פניות, לקוחות, ספקים ושיתופי פעולה, ולכן מערך תקשורת מסודר הוא מרכיב קריטי בניהול מוצלח.

לקריאת המאמר »
הלוואה

מה עליך לשקול בעת בחירת מקור מימון אמין להלוואה עסקית?

בחירת מקור מימון אמין היא קריטית להצלחה ארוכת הטווח של העסק שלך. תנאי הלוואה לא הוגנים עלולים להיות בעלי השלכות חמורות, כגון ריביות גבוהות ועמלות נסתרות, אשר עלולות להכביד על תזרים המזומנים של העסק שלך. תנאי החזר בעייתיים עלולים להוביל לחוסר יציבות פיננסית, מה שמקשה על עמידה בהתחייבויות כספיות אחרות.

לקריאת המאמר »
איפור

בניית מותג איפור מנצח: טיפים חיוניים לעסקים חדשים

בעולם התחרותי של האיפור, בניית מותג חזק ומוכר היא חיונית להצלחה. מותג מבוסס היטב לא רק מושך לקוחות אלא גם מטפח נאמנות ואמון, שהם חיוניים לצמיחה ארוכת טווח. עבור עסקים חדשים ומאפרי איפור עצמאיים, יצירת זהות מותג משכנעת יכולה לייחד אותם מהמתחרים ולסלול את הדרך לעסק משגשג. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף ליזמים ומאפרי איפור השואפים לבנות מותג איפור מנצח. על ידי התמקדות בטיפים ואסטרטגיות מעשיות, הקוראים ילמדו כיצד להגדיר את זהות המותג שלהם, לבסס נוכחות דיגיטלית, ליישם טכניקות שיווק יעילות ולעסוק בקהילה שלהם. המטרה היא לצייד בעלי עסקים חדשים בכלים הדרושים כדי לנווט בשוק התחרותי ולהשיג הצלחה מתמשכת בתעשיית האיפור.

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן