גלובס נחשב לעיתון הכלכלי המרכזי כיום בישראל. הוא נוסד בשנת 1983, בתור המוסף הכלכלי של עיתון מעריב, והחל להיות מוצע כשירות מידע עבור מנויי העיתון. לאחר משבר כלכלי הוא נרכש על ידי איש העסקים אליעזר פישמן, צמח בצורה משמעותית עם השנים והציע לא מעט חידושים בתחום העיתונות הכלכלית: כך למשל העיתון מופץ בשעות הערב, ולא בשעות הבוקר, וזאת במטרה להציג את נתוני יום המסחר הנוכחי בבורסה. כיום זהו עיתון יומי פופולארי, עם עמודי חדשות ומוספים יומיים, מגזינים חודשיים ופרויקטים מיוחדים היוצאים אחת לשנה ועוסקים בנגזרות השונות של עולם הכלכלה.
למה אנחנו מספרים לכם את כל זה? הסיבה היא שבתנאים הנוכחיים, גלובס נחשב לאחד העיתונים המרכזיים בישראל וכמובן לאחת מזירות הפרסום היותר מומלצות שיש ( להרחבה: ניהול פרסום קמפיין בעיתונים מרכזיים). במאמר הבא תבינו בדיוק מדוע, תוך קבלת הכלים לפרסום מודעה אופטימלית בגלובס.
כל הסיבות לפרסם בגלובס
גלובס הוא אחת מזירות פרסום המודעות הנחשקות בישראל, ולא קשה להבין מדוע. הסוגיה המשמעותית הראשונה היא קהל היעד, כאשר העיתון פונה לקהל מודע כלכלית – לרוב יהיו אלה אנשים במעמד העליון, או לכל הפחות הבינוני. מנקודת המבט של המפרסמים הפוטנציאליים זהו תרחיש אידיאלי, מכיוון שהנמנים עם המעמדות העליונים בישראל ידועים בדפוסי הצריכה הגבוהים שלהם ובפנייה שלהם לעבר מוצרים יוקרתיים.
לא בכדי רבים מהפרסומים המופיעים בעיתון גלובס מכוונים עצמם מראש לצרכנים במעמד סוציו-אקונומי גבוה. מיותר לציין שמוצרים מהסוג הזה יכולים להניב רווחים משמעותיים מאוד לגורמים המשווקים אותם, ומכאן שהפוטנציאל לרווח כלכלי נאה עולה בהחלט.
עוד משהו שמקבלים במהלך פרסום מודעה בגלובס הוא חשיפה. תגידו מה שתגידו על דפוסי החשיפה לעיתונים היומיים בישראל, בשנים האחרונות וחרף עליית עידן האינטרנט, גלובס שומר על מעמדו החזק ואפילו נמצא בעלייה מסוימת ברמת החשיפה אליו בשנים האחרונות.
העובדה שהעיתון כולל שורה ארוכה של מנויים מבטיחה קהל יעד קבוע ונאמן, כך שרמת הסיכון של מפרסמי המודעה יורדת בהשוואה לעיתונים אחרים הפועלים בזירה של מדינת ישראל. השילוב הזה, בין חשיפה רחבה של עשרות אלפי מנויים ביום לבין בחירה בקהל יעד ממוקדם, מגדילה את הסיכויים להצלחת המודעה ולאחוזי המרה גבוהים שלה בסופו של יום.
אילו מודעות מופיעות בגלובס?
לא צריך להיות מומחה לתחום הפרסום כדי לדעת שמודעה אפקטיבית היא כזו המדברת קודם כל בגובה העיניים לקהל היעד שלה. במקרה של גלובס מדובר כאמור בקהל יעד במעמד סוציו-אקונומי גבוה, מה שעשוי להשפיע על אופי וסוג המודעות המופיעות בעיתון. כך למשל נפוצים בגלובס פרסומים של השקעות מסוגים שונים (למשל השקעות נדל"ן), גופים פיננסיים, רכבי יוקרה, תיירות ביעדים נחשקים ברחבי העולם וכן הלאה.
גלובס מציע פיזור נאה בין המדורים השונים, או אפילו בין תוצרי הדפוס שהמערכת אחראית להם. מנקודת המבט של המפרסמים הפוטנציאלים, מדובר ביתרון משמעותי. הם יכולים לבחור בדיוק את המיקום שלהם בתוך העולם הרחב של גלובס לפרסום המודעה, מה שישפיע על החשיפה הפוטנציאלית לקהל היעד. התמחור משתנה כמובן בהתאם לבחירות שמבצעים, אבל ברמה העקרונית אפשר לטעון שניתן לפרסם כיום מודעה בגלובס בעלות שהיא בהחלט סבירה.
בנקודת ההתחלה אתם יכולים ליצור קשר עם מרכז מודעות ארצי, מה שיהפוך לכם את החיים לפשוטים פי כמה. אנשי המרכז, המנוסים בתחום הפרסום על סוגיו, יוכלו להעניק ייעוץ ולכוון את הלקוחות שלהם לעבר המודעה האופטימלית עבורם, במיקום הטוב ביותר האפשרי. העובדה שהם מתנהלים אל מול מדור המודעות בעיתון חוסכת מהלקוח זמן ומאמצים רבים, והיא אפילו עשויה להביא לעלויות נוחות בסופו של יום.
אולי יעניין אותך לקרוא גם:
מעוניין לקנות נכס? כדאי להיעזר במומחה מיסוי מקרקעין כדי לחסוך בהוצאות