בעלי עסקים ועצמאיים חכמים אשר באמתחתם אתר אינטרנט דואגים לקדם אותו. הרי המטרה החשובה היא להביא לאתר גולשים רבים ככל האפשר (הגדלת נפח גלישה), עם עדיפות לקהל יעד רלוונטי וזאת, בכדי להגדיל את מאגר הלקוחות.
דרך טובה להגדלת נפח הגלישה היא לעשות שימוש בדרכים כגון פרסום ממומן בגוגל, לרוב בשיטת PPC – הלא היא שיטת התשלום לפי הקלקה.
יש לשים לב שאסטרטגיית פעולה שיווקית זו הינה בעלת יתרונות וחסרונות מוגדרים ולכן, מקובל לשלב אותה עם אסטרטגיה משלימה אך חשובה (אפילו יותר), של קידום אתרים אורגני.
עדיפות למטרות מוגדרות
פרסום ממומן בגוגל, PPC, מוכיח את עצמו בצורה הטובה ביותר כאשר רוצים להשיג מטרות מוגדרות וברורות. כדוגמא לכך ניתן לציין מטרת של הגדלת נפח תנועה בתוך זמן קצר. שלא כמו קידום אורגני, תהליך ארוך יחסית שמצריך השקעה בדפי תוכן חדשים ויצירת עניין לא רק עבור גולשים אלא גם עבור מטריצת הפעולה של מנועי החיפוש, פרסום ממומן לא מתקשר לקידום תוצאות חיפוש בגוגל.
בפרסום ממומן ניתן לראות את המודעה (המקושרת, כמובן, למילות החיפוש והביטויים המעניינים את הגולש) במקום נפרד מתוצאות החיפוש הרגילות. המודעות יכולות להיות מודעות מילים בלבד (טקסט כתוב), אך יש גם מודעות אחרות הכוללות תמונה, גיפ וכדומה. ניתן לבחור בדרך פעולה המתאימה ליצירת עניין בקרב גולשים שנכנסו ויצאו מאתר מסוים ולא ביצעו בו פעולה. למשל, גולש שנכנס לחנות פרחים ווירטואלית ולא ביצע הזמנה יראה את המודעה הממומנת של אותה חנות פרחים גם כאשר יגלוש לאתרים אחרים (כאלה המשתפים פעולה עם גוגל בהצגת מודעות).
חשיפה למבצעים, השקות, הנחות
מעבר לעובדה הכללית שפרסום ממומן בגוגל מתאים מאוד להשגת מטרות מוגדרות ולטווח הזמן המיידי, ניתן לראות תוצאות גם בהיבטים כגון:
- חשיפה למבצעים – שלא כמו בקידום אורגני, שנועד לקדם את האתר בחיפושי הגולשים בגוגל, PPC מהווה פלטפורמה נפלאה לקידום מבצעים. חנות וירטואלית או אתר רוצה להציע ללקוחות מבצע מלהיב של 1 + 1? קידום ממומן הוא הדרך הטובה לכך.
- השקות – קידום ממומן חשוב מאוד לשימוש גם כאשר מבצעים השקה של חנות חדשה, אתר חדש, או כל חידוש (עסקי או אחר) באשר הוא.
- רכישות מזדמנות – קידום ממומן גם מסייע לכל עסק ולכל אתר שמציע ללקוחות מוצרים המתאימים לרכישות מזדמנות או לרכישות רגשיות. זה נכון גם לרכישות ושירותים שנדרשים בנקודות זמן ספציפיות, החל מרכישת זר פרחים ליום הולדת, דרך החלפת מכונית וכלה בהזמנת נופש בארץ או בחו"ל.
הגדרת תקציב בדרך להצלחה
היבט חשוב שמעניין בעלי אתרים ומקדמי אתרים הוא כמה להשקיע בקידום ממומן, בין אם בגוגל ובין אם בשילוב עם פלטפורמות אחרות כגון רשתות חברתיות. בפרסום מסוג PPC לא רק שהלקוח משלם על פי תוצאות בלבד (כפי שאמרנו – התשלום הוא לפי הקלקה), ניתן גם להגדיר תקציב באופן שבו מעוניינים. ניתן להגדיר תקציב כולל, לכל הקמפיין, ניתן להגדיר תקציב פר יום, פר שבוע וכדומה. אגב, יש אפשרות להחליט שמודעות ממומנות יופיעו על פי חתכים שונים – לפי שעות, לפי אזורים גיאוגרפיים ועוד.
חשיבות השילוב
פרסום ממומן בשיטת תשלום פר הקלקה יכול להראות תוצאות לבעלי עסקים ולבעלי אתרים מגוונים, החל בגופי ענק וכלה בעסקים קטנים. לאלה וגם לאלה, חשוב מאוד שלא לבסס את משיכת הגולשים אך ורק על ידי הפרסום הממומן בגוגל, גם אם יש להם תקציב גדול. דרך הפעולה האידיאלית היא שילוב מחושב בין קידום אורגני לא ממומן לבין קידום ממומן בשיטת PPC כאשר רוצים נוכחות אפקטיבית באמת ברשת.
ראו גם: