תשלום זכויות עבור השמעת מוזיקה בבתי עסק

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

תשלום זכויות עבור השמעת מוזיקה בבתי עסקהחיבה לצלילים יפים, ליצירות מוזיקליות, לשירים, חוצה ללא קושי גבולות ותרבויות. בעת המודרנית, כאשר כל הקשור בזכויות יוצרים הפך לממוסד ומוגדר בחוק, ישנם חוקים גם לגבי תשלום זכויות עבור השמעת מוזיקה בבתי עסק שונים. מה בדיוק קובע החוק? מי צריך לשלם עבור השמעת המוזיקה וכמה?

החוק והשמעה פומבית

בישראל התקיימה חקיקה בעניין זכויות יוצרים מימים ימימה. את החקיקה הישנה והבלתי עדכנית החליף חוק העוסק בזכויות יוצרים ואשר נחקק לפני כעשור שנים. לכך, ניתן להוסיף גם כמות נכבדה של פסקי דין, הקובעים באופן מפורש כי בתי עסק שונים אינם פטורים משמירה על זכויות היוצרים.

כלומר, כאשר מושמעת מוזיקה בבתי העסק, יש לשלם תמלוגים. תשלום התמלוגים נעשה בשיתוף ארגונים המטפלים בזכויות יוצרים ואשר מעניקים רישיונות לבתי עסק לעניין השמעת מוזיקה.

אילו בתי עסק יצטרכו לשלם עבור הזכות להשמיע מוזיקה? כל בית עסק באשר הוא מחויב בכך אם איננו רוצה להיות מועמד לתביעה משפטית ולתשלום פיצויים כספיים נכבדים. כל בית מלון, כל בית קפה, כל מסעדה צריכים לשלם עבור זכות השמעת המוזיקה.

כך, גם כל מכון כושר, ספא או מרפאה שברקע מושמעים שירים וכל מוזיקה אחרת המצויה תחת זכויות יוצרים. פארק שעשועים, קאנטרי קלאב, אולמות אירועים – אלה דוגמאות נוספות לבתי עסק שבהם נהוג להשמיע מוזיקה וכך גם אולמות קריוקי, תיאטראות וכיוצא בזה.

מוזיקה, פורמט ותמלוגים

תשלום זכויות עבור השמעת מוזיקה בבתי עסק הינו מחויב המציאות, ואין זה משנה באיזה פורמט משודרת המוזיקה או באמצעות איזה כלי טכני או טכנולוגי. כך, בית עסק לא יוכל לטעון למשל כי אין הוא עושה שימוש בדיסקים אלא משמיע מוזיקת רקע מערוצי הטלוויזיה השונים. גם עבור השמעת מוזיקה שמקורה ברשת האינטרנט או מביצוע של מוזיקה על ידי להקה חיה, די ג'י וכיוצא באלה יש לשלם תמלוגים.

גובה תשלום התמלוגים איננו נקבע בדרך כלל לפי שיר או רצועת מוזיקה כזאת או אחרת. התשלום נקבע לפרק זמן מסוים (למשל לשנה) על פי תעריף שקובע ארגון גג המסדיר את מתן הרישיונות להשמעת מוזיקה בבתי העסק השונים. לדוגמא – ישנם תעריפים המקובלים למשל לבתי מלון, כאשר מה שקובע זה לא רק פרק הזמן הנקוב ברישיון אלא גם תפוסת בית המלון.

ככל שבית המלון גדול יותר (מספר החדרים, התפוסה הכוללת) כך עלות הרישיון תהיה גבוה יותר. דוגמא נוספות – כאשר מדובר בעסק כדוגמת לונה פארק, התעריף יחושב התאם לגודלו של הפארק. ישנם מקרים שבהם התשלום יהיה לפי אירוע, לרבות אירוע פרטי המתקיים בבית עסק כגון מסעדה, אולם אירועים.

כיצד מסדירים את התשלום?

כיצד ניתן להסדיר תשלום זכויות עבור השמעת מוזיקה בבתי עסק? לצורך כך יש לפנות לארגונים כגון הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות או אקו"ם. ארגון אקו"ם, למשל, מאשר רכישת רישיון המתאים לעסקים שעורכים אירועים חד פעמיים או מתמשכים וכן גם רישיונות לעסקים שבהם מושמעת מוזיקת רקע כגון מועדונים, מסעדות, בתי מלון, קליניקות.

גם הפדרציה הישראלית לתקליטים ולקלטות מהווה ארגון שמולו יש להסדיר את תשלום הזכויות להשמעת מוזיקה. הגם שהארגון פועל בעיקר מול ערוצי רדיו או טלוויזיה, הרי שגם בתי עסק שבהם מושמעת מוזיקה שהוקלטה נדרשים לשלם תמלוגים.

גם ארגון זה גובה תמלוגים בהתאם למחירון מוגדר ועל פי סוג העסק וגודלו. עסק שאיננו משלם עשוי להיות מועמד לדין וצפוי לתשלום פיצויים כספיים בשווי של עשרות אלפי שקלים ויותר (בהתאם לאופי הפרת זכויות היוצרים).

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

רישום סימן מסחר

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כלים דיגיטליים מתקדמים לניהול דוחות קיימות ESG לחברות בינוניות

דוחות קיימות ESG (Environmental, Social, and Governance) מהווים כלי מרכזי להערכה של ביצועי חברות בתחום הקיימות. הדוחות הללו מספקים מידע על השפעות סביבתיות, חברתיות ומנהליות שמביאות חברות לתהליכי קבלת החלטות מדויקים יותר. עבור חברות בינוניות, הניהול של דוחות אלו עשוי להוות אתגר משמעותי, במיוחד כאשר מדובר בעמידה בדרישות רגולטוריות ובציפיות ציבוריות.

לקריאת המאמר »

Case Study: אסטרטגיות הצלחה לעסקים קטנים מול מתחרים דיגיטליים

בשנים האחרונות, עסקים קטנים בישראל מתמודדים עם אתגרים הולכים ומתרבים בעקבות התפתחות הטכנולוגיה והעלייה בשימוש בפלטפורמות דיגיטליות. המתחרים הדיגיטליים מציעים מוצרים ושירותים בצורה נגישה ומיידית, מה שמקשה על העסקים הקטנים לבלוט בשוק. תופעת ה-e-commerce שינתה את פני המסחר המסורתי, והביאה לכך שעסקים קטנים נדרשים לאמץ אסטרטגיות חדשות כדי להצליח.

לקריאת המאמר »

האם סטארט‑אפים יכולים להיענות למגמות ESG החדשות?

בשנים האחרונות, נושא הקיימות וההשפעה הסביבתית זוכה לתשומת לב רבה ברחבי העולם. מגמות דוח קיימות ESG (סביבה, חברה וממשלתית) מתפתחות ומתרקמות במקביל, והן מהוות חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה של חברות רבות, כולל סטארט‑אפים. המגמה הזו לא נובעת רק מהצורך לשפר את התדמית הציבורית, אלא גם מתוך הבנה שביצועים סביבתיים וחברתיים יכולים להשפיע על הצלחה כלכלית לאורך זמן.

לקריאת המאמר »

אסטרטגיות יעילות להתמודדות עם מתחרים דיגיטליים בעסק קטן

השלב הראשון בהצלחה בהתמודדות עם מתחרים דיגיטליים הוא הבנת השוק שבו פועל העסק. זה כולל זיהוי המתחרים העיקריים, ניתוח המוצרים והשירותים שלהם, והבנת נקודות החוזק והחולשה שלהם. הכרת המתחרים הדיגיטליים מאפשרת לעסק קטן למפות את המיקום שלו בשוק ולפתח אסטרטגיות התמודדות מתאימות.

לקריאת המאמר »

המדריך המתקדם ליישום חדשנות ביעדי OKR

יעדי OKR, קיצור ל-Objectives and Key Results, הם מתודולוגיה לניהול מטרות המאפשרת לארגונים לקבוע מטרות מובהקות ולמדוד את ההצלחה בהן. המטרה המרכזית של OKR היא לשפר את יכולת הארגון להתמקד ולהשיג תוצאות מדודות. בעשור האחרון, מתודולוגיה זו הפכה לפופולרית במיוחד בקרב חברות טכנולוגיה, אך ניתן ליישמה גם בתחומים אחרים.

לקריאת המאמר »

אוטומציה תעשייתית: מפתח להצלחה בשוק העסקי הקטן

אוטומציה תעשייתית הפכה לחלק בלתי נפרד מהתעשייה המודרנית, במיוחד עבור עסקים קטנים המעוניינים להישאר תחרותיים בשוק. בעשור האחרון, טכנולוגיות אוטומטיות מתקדמות החלו לחדור לתחומים שונים, מה שמאפשר לעסקים לייעל את התהליכים שלהם, לחסוך בזמן ובעלויות ולהגביר את האפקטיביות. עסקים קטנים, בדרך כלל עם משאבים מוגבלים, יכולים להפיק תועלת רבה מאימוץ פתרונות אוטומטיים.

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן