תשלום זכויות עבור השמעת מוזיקה בבתי עסק

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

תשלום זכויות עבור השמעת מוזיקה בבתי עסקהחיבה לצלילים יפים, ליצירות מוזיקליות, לשירים, חוצה ללא קושי גבולות ותרבויות. בעת המודרנית, כאשר כל הקשור בזכויות יוצרים הפך לממוסד ומוגדר בחוק, ישנם חוקים גם לגבי תשלום זכויות עבור השמעת מוזיקה בבתי עסק שונים. מה בדיוק קובע החוק? מי צריך לשלם עבור השמעת המוזיקה וכמה?

החוק והשמעה פומבית

בישראל התקיימה חקיקה בעניין זכויות יוצרים מימים ימימה. את החקיקה הישנה והבלתי עדכנית החליף חוק העוסק בזכויות יוצרים ואשר נחקק לפני כעשור שנים. לכך, ניתן להוסיף גם כמות נכבדה של פסקי דין, הקובעים באופן מפורש כי בתי עסק שונים אינם פטורים משמירה על זכויות היוצרים.

כלומר, כאשר מושמעת מוזיקה בבתי העסק, יש לשלם תמלוגים. תשלום התמלוגים נעשה בשיתוף ארגונים המטפלים בזכויות יוצרים ואשר מעניקים רישיונות לבתי עסק לעניין השמעת מוזיקה.

אילו בתי עסק יצטרכו לשלם עבור הזכות להשמיע מוזיקה? כל בית עסק באשר הוא מחויב בכך אם איננו רוצה להיות מועמד לתביעה משפטית ולתשלום פיצויים כספיים נכבדים. כל בית מלון, כל בית קפה, כל מסעדה צריכים לשלם עבור זכות השמעת המוזיקה.

כך, גם כל מכון כושר, ספא או מרפאה שברקע מושמעים שירים וכל מוזיקה אחרת המצויה תחת זכויות יוצרים. פארק שעשועים, קאנטרי קלאב, אולמות אירועים – אלה דוגמאות נוספות לבתי עסק שבהם נהוג להשמיע מוזיקה וכך גם אולמות קריוקי, תיאטראות וכיוצא בזה.

מוזיקה, פורמט ותמלוגים

תשלום זכויות עבור השמעת מוזיקה בבתי עסק הינו מחויב המציאות, ואין זה משנה באיזה פורמט משודרת המוזיקה או באמצעות איזה כלי טכני או טכנולוגי. כך, בית עסק לא יוכל לטעון למשל כי אין הוא עושה שימוש בדיסקים אלא משמיע מוזיקת רקע מערוצי הטלוויזיה השונים. גם עבור השמעת מוזיקה שמקורה ברשת האינטרנט או מביצוע של מוזיקה על ידי להקה חיה, די ג'י וכיוצא באלה יש לשלם תמלוגים.

גובה תשלום התמלוגים איננו נקבע בדרך כלל לפי שיר או רצועת מוזיקה כזאת או אחרת. התשלום נקבע לפרק זמן מסוים (למשל לשנה) על פי תעריף שקובע ארגון גג המסדיר את מתן הרישיונות להשמעת מוזיקה בבתי העסק השונים. לדוגמא – ישנם תעריפים המקובלים למשל לבתי מלון, כאשר מה שקובע זה לא רק פרק הזמן הנקוב ברישיון אלא גם תפוסת בית המלון.

ככל שבית המלון גדול יותר (מספר החדרים, התפוסה הכוללת) כך עלות הרישיון תהיה גבוה יותר. דוגמא נוספות – כאשר מדובר בעסק כדוגמת לונה פארק, התעריף יחושב התאם לגודלו של הפארק. ישנם מקרים שבהם התשלום יהיה לפי אירוע, לרבות אירוע פרטי המתקיים בבית עסק כגון מסעדה, אולם אירועים.

כיצד מסדירים את התשלום?

כיצד ניתן להסדיר תשלום זכויות עבור השמעת מוזיקה בבתי עסק? לצורך כך יש לפנות לארגונים כגון הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות או אקו"ם. ארגון אקו"ם, למשל, מאשר רכישת רישיון המתאים לעסקים שעורכים אירועים חד פעמיים או מתמשכים וכן גם רישיונות לעסקים שבהם מושמעת מוזיקת רקע כגון מועדונים, מסעדות, בתי מלון, קליניקות.

גם הפדרציה הישראלית לתקליטים ולקלטות מהווה ארגון שמולו יש להסדיר את תשלום הזכויות להשמעת מוזיקה. הגם שהארגון פועל בעיקר מול ערוצי רדיו או טלוויזיה, הרי שגם בתי עסק שבהם מושמעת מוזיקה שהוקלטה נדרשים לשלם תמלוגים.

גם ארגון זה גובה תמלוגים בהתאם למחירון מוגדר ועל פי סוג העסק וגודלו. עסק שאיננו משלם עשוי להיות מועמד לדין וצפוי לתשלום פיצויים כספיים בשווי של עשרות אלפי שקלים ויותר (בהתאם לאופי הפרת זכויות היוצרים).

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

רישום סימן מסחר

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

איפור

בניית מותג איפור מנצח: טיפים חיוניים לעסקים חדשים

בעולם התחרותי של האיפור, בניית מותג חזק ומוכר היא חיונית להצלחה. מותג מבוסס היטב לא רק מושך לקוחות אלא גם מטפח נאמנות ואמון, שהם חיוניים לצמיחה ארוכת טווח. עבור עסקים חדשים ומאפרי איפור עצמאיים, יצירת זהות מותג משכנעת יכולה לייחד אותם מהמתחרים ולסלול את הדרך לעסק משגשג. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף ליזמים ומאפרי איפור השואפים לבנות מותג איפור מנצח. על ידי התמקדות בטיפים ואסטרטגיות מעשיות, הקוראים ילמדו כיצד להגדיר את זהות המותג שלהם, לבסס נוכחות דיגיטלית, ליישם טכניקות שיווק יעילות ולעסוק בקהילה שלהם. המטרה היא לצייד בעלי עסקים חדשים בכלים הדרושים כדי לנווט בשוק התחרותי ולהשיג הצלחה מתמשכת בתעשיית האיפור.

לקריאת המאמר »
שלטי חוצות

יתרונות קמפיין פרסום חוצות לעסקים: חיזוק מותג והשגת לקוחות בצורה יעילה

קמפיין שמיועד לפרסום חוצות לעסקים הוא אחד מכלי השיווק החזקים ביותר שיש כיום. אם תחשבו על זה לרגע – פרסום חוצות מאפשר לבעל עסק להציג את המסר שלו בפני קהל רחב ומגוון, באזורים אסטרטגיים שבהם אנשים עוברים כל הזמן. 

לקריאת המאמר »
נאור פתרונות אשראי

הלוואה חוץ בנקאית

הלוואה חוץ בנקאית היא הלוואה המוצעת על ידי גופים שאינם בנקים, כמו חברות מימון פרטיות, חברות כרטיסי אשראי, וחברות הלוואות המתמחות במימון פרטי. להבדיל מהלוואה בנקאית, הלוואה חוץ בנקאית מציעה פעמים רבות תנאים גמישים יותר ואינה מצריכה ערבויות בנקאיות. זוהי אלטרנטיבה טובה לאנשים שמחפשים פתרון מיידי וידידותי למשתמש, במיוחד עבור מי שמסורבים לקבל הלוואות בבנקים.

לקריאת המאמר »
גיבוי נתונים בענן

אילו חברות זקוקות ליכולות גיבוי בענן?

בעידן הדיגיטלי של ימינו, הגנה על נתונים עסקיים היא קריטית. יכולות גיבוי בענן מציעות פתרון אמין להבטחת בטיחות ונגישות הנתונים. מאמר זה בוחן אילו חברות צריכות להשקיע בפתרונות גיבוי בענן ומדוע יכולות אלה חיוניות לפעילותן.

לקריאת המאמר »

ייעוץ עסקי בחריש

ייעוץ עסקי הוא שירות לעסקים שניתן על ידי יועץ עסקי. במסגרת ייעוץ עסקי ניתן לקבל ליווי אסטרטגי לטווח ארוך או ליווי ממוקד שכולל פתרון בעיות

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן