איך הופכים חלום לעסק עצמאי מצליח?

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

יש אנשים שנולדו להיות שכירים. הם זקוקים להרגשה של ביטחון וגם אם יש להם חלום להקים עסק עצמאי, הם לא יעזו לנסות ולהגשים אותו. אך עבור אלה שמפעמת בתוכם ההרגשה שהם יכולים להשיג יותר, עבור אלה שלא רוצים "להסתפק במה שיש", עסק פרטי משלהם נמצע בהישג יד.

האם ניתן להבין מכך שההצלחה קלה? כדי להגשים את הרצון לעצמאות כלכלית ולעסק יציב, יש צורך לפעול בנחישות, תוך חתירה למטרה בשילוב יצירת תוכנית עסקית נבונה.

הגדרת העסק והתמקדות עסקית

על פי הנתונים הרשמיים, לא מעט ישראלים כבר הקימו עסקים, מהם רבים מצליחים ביותר. יותר מחצי מיליון עסקים רשומים כיום בארץ, כאשר מדי שנה קרוב לעשרה אחוזים של עסקים חדשים קמים ומצטרפים. אך רק כעשרת אלפים עסקים באמת מצטרפים לעסקים היציבים שכן עשרות אלפי עסקים נסגרים מדי שנה – חלקם מרצון וחלם מאונס (בשל חוסר כדאיות או בשל פשיטת רגל).

כיצד להצטרף לרשימת העסקים העצמאיים שבאמת מצליחים? קודם כל – חשוב לבחור בחוכמה את ההגדרה העסקית ואת תחום הפעילות. בנוסף, חשוב לא לאבד את המיקוד, כבר מנקודת ההתחלה.

הרצון להצליח

היבט חשוב שמשותף לכל היזמים שהעזו, ניסו ולבסוף הצליחו, טמון בשאיפה שלהם לעסק בתחום המושך את ליבם. הרצון להרוויח כסף כשלעצמו, איננו שלילי אבל הוא לבדו לא יכול לתמוך בהצלחה עסקית.

חשוב שהיזם יבחר תחום עיסוק שמעורר בו חשק לקום בבוקר. זהו צריך להיות תחום המעורר בו השראה וממלא אותו באנרגיה וכמובן – שיש לו מה להציע בו. יזם שיאהב את מה שהוא עושה, יזם שמרגיש שיש לו מה להציע לעולם (או לפחות לפלח שוק ממוקד) – מחצית מההצלחה כבר בכיסו.

ההגדרה העסקית שלכם

מלבד הרצון להצליח, מלבד התשוקה לקחת את העסק שלכם קדימה, חשוב להגדיר היטב את העסק ואת תחום הפעילות. שבו וחישבו איך תוכלו להציג את העסק שלכם במשפט אחד מעורר השראה. שבו וחשבו מהו היתרון שלכם ושל העסק שלכם על פני אחרים, הדומים לו באופים.

תוך כדי כך, הגדירו את קהל היעד וקהל המטרה שלכם. האם העסק שלכם צפוי לשרת את בני מעמד הביניים? האם הלקוחות צפויים להגיע מאזור גיאוגרפי מצומצם? האם הלקוחות יהיו קבועים, או בעיקר מזדמנים?

מחשבה לטווח ארוך

עסק שפועל תוך הגדרה של יעדים ומטרות תמיד יהיה מוצלח יותר מעסק שרק מנסה לשרוד או כזה שמוצא את עצמו מגיב במקום יוזם. בסיס לעסקים מוצלחים ויציבים נשען תמיד על תוכנית עסקית. תוכנית איכותית תגדיר לא רק מהן מטרות העסק אלא גם תעריך מהן ההכנסות בנקודת ההתחלה, מהן ההכנסות לאחר רבעון, לאחר חצי שנה, לאחר שנה וכן הלאה.

חשוב להיערך לכך שבדרך כלל בחודשים הראשונים ואפילו בשנה הראשונה קשה להגיע לנקודת איזון (שוויון בין הכנסות לבין הוצאות). אך היזם הרציני חושב ופועל מתוך מחשבה לטווח ארוך. יש להיערך כהלכה מבחינת גיוס ההון הנחוץ להקמה ולהתבססות ראשונית.

כמו כן, חשוב להגדיר תוכנית עסקית לצד תוכנית המימון. אפשר בהחלט להיעזר ביועצים עסקיים, רואה חשבון, מרכזים לטיפוח יזמים או חממות טכנולוגיות, ארגוני סיוע לנשים יזמיות וכדומה, בהתאם לאופי העסק.

חותרים להצלחה

לאחר שקיימת תוכנית עסקית, לאחר שידוע מהו המימון הנדרש להקמת העסק, איך אתם מגדירים את העסק ואת תפקידכם בו, ניתן לקפוץ למים. כעת יש לפתוח תיק במס הכנסה, בביטוח לאומי, במע"מ, לגייס עובדים (אם צריך), לפעמים גם משקיעים או שותפים ואז, לחתור ללא ליאות לעבר ההצלחה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כלים דיגיטליים מתקדמים לניהול דוחות קיימות ESG לחברות בינוניות

דוחות קיימות ESG (Environmental, Social, and Governance) מהווים כלי מרכזי להערכה של ביצועי חברות בתחום הקיימות. הדוחות הללו מספקים מידע על השפעות סביבתיות, חברתיות ומנהליות שמביאות חברות לתהליכי קבלת החלטות מדויקים יותר. עבור חברות בינוניות, הניהול של דוחות אלו עשוי להוות אתגר משמעותי, במיוחד כאשר מדובר בעמידה בדרישות רגולטוריות ובציפיות ציבוריות.

לקריאת המאמר »

Case Study: אסטרטגיות הצלחה לעסקים קטנים מול מתחרים דיגיטליים

בשנים האחרונות, עסקים קטנים בישראל מתמודדים עם אתגרים הולכים ומתרבים בעקבות התפתחות הטכנולוגיה והעלייה בשימוש בפלטפורמות דיגיטליות. המתחרים הדיגיטליים מציעים מוצרים ושירותים בצורה נגישה ומיידית, מה שמקשה על העסקים הקטנים לבלוט בשוק. תופעת ה-e-commerce שינתה את פני המסחר המסורתי, והביאה לכך שעסקים קטנים נדרשים לאמץ אסטרטגיות חדשות כדי להצליח.

לקריאת המאמר »

האם סטארט‑אפים יכולים להיענות למגמות ESG החדשות?

בשנים האחרונות, נושא הקיימות וההשפעה הסביבתית זוכה לתשומת לב רבה ברחבי העולם. מגמות דוח קיימות ESG (סביבה, חברה וממשלתית) מתפתחות ומתרקמות במקביל, והן מהוות חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה של חברות רבות, כולל סטארט‑אפים. המגמה הזו לא נובעת רק מהצורך לשפר את התדמית הציבורית, אלא גם מתוך הבנה שביצועים סביבתיים וחברתיים יכולים להשפיע על הצלחה כלכלית לאורך זמן.

לקריאת המאמר »

אסטרטגיות יעילות להתמודדות עם מתחרים דיגיטליים בעסק קטן

השלב הראשון בהצלחה בהתמודדות עם מתחרים דיגיטליים הוא הבנת השוק שבו פועל העסק. זה כולל זיהוי המתחרים העיקריים, ניתוח המוצרים והשירותים שלהם, והבנת נקודות החוזק והחולשה שלהם. הכרת המתחרים הדיגיטליים מאפשרת לעסק קטן למפות את המיקום שלו בשוק ולפתח אסטרטגיות התמודדות מתאימות.

לקריאת המאמר »

המדריך המתקדם ליישום חדשנות ביעדי OKR

יעדי OKR, קיצור ל-Objectives and Key Results, הם מתודולוגיה לניהול מטרות המאפשרת לארגונים לקבוע מטרות מובהקות ולמדוד את ההצלחה בהן. המטרה המרכזית של OKR היא לשפר את יכולת הארגון להתמקד ולהשיג תוצאות מדודות. בעשור האחרון, מתודולוגיה זו הפכה לפופולרית במיוחד בקרב חברות טכנולוגיה, אך ניתן ליישמה גם בתחומים אחרים.

לקריאת המאמר »

אוטומציה תעשייתית: מפתח להצלחה בשוק העסקי הקטן

אוטומציה תעשייתית הפכה לחלק בלתי נפרד מהתעשייה המודרנית, במיוחד עבור עסקים קטנים המעוניינים להישאר תחרותיים בשוק. בעשור האחרון, טכנולוגיות אוטומטיות מתקדמות החלו לחדור לתחומים שונים, מה שמאפשר לעסקים לייעל את התהליכים שלהם, לחסוך בזמן ובעלויות ולהגביר את האפקטיביות. עסקים קטנים, בדרך כלל עם משאבים מוגבלים, יכולים להפיק תועלת רבה מאימוץ פתרונות אוטומטיים.

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן