בדיקת היתכנות

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

בדיקת היתכנות נועדה בדיוק כדי למנוע מראש כניסה למצבים שנועדו לכישלון וכמו כן, בדיקת היתכנות מאפשרת ליזם העסקי להתכוונן מחדש ולשנות את הרעיון כך שיתאים למציאות השוק ויוכל להצליח במתכונת שונה. גם רעיון מעולה לא חייב להצליח ויש לבחון אותו מבחינה מקצועית.

ביצוע בדיקת היתכנות הוא עניין שמצריך מקצועיות וניסיון לצד יכולת הבנת שוק טובה, לכן לא כל אדם או יזם יכול לבצע בדיקת היתכנות איכותית, בנוסף, רצוי שלא היזם עצמו או בעל עניין אחר יבצע בדיקת היתכנות כי מן הסתם היזם או בעל העניין מגיע "משוחד" לבדיקה ועשוי לא לספק תוצאות אובייקטיביות.

מבוא של בדיקת היתכנות

חלקה הראשון של כל בדיקת היתכנות מקצועית הוא מעין סקירה ממבט על של הרעיון העסקי שאותו בוחנים, חלק זה של הבדיקה נועד להבהיר מה מהות הרעיון, השירות או המוצר, מה הוא נועד להשיג וכדומה. שלבי המבוא לרעיון העסקי בבדיקת היתכנות הם:

  • הקדמה כללית ותמציתית לגבי הרעיון עצמו, איך עלה הרעיון, סיבות לצורך, שוק וכדומה.
  • תיאור השירות או המוצר שלגביו מבצעים בדיקת היתכנות, כולל ירידה לפרטים טכניים כל פי מהות השירות/מוצר.
  • על איזה צורך הרעיון עונה בקרב הציבור והלקוחות הפוטנציאליים.
  • תכונות ספציפיות ורלבנטיות של הרעיון העסקי שנבחן.
  • מצב הרעיון בעת ביצועה של בדיקת היתכנות – קונספט, אב טיפוס, לאחר ניסויים וכל סטטוס אחר.

ניתוח ההזדמנות העסקית במסגרת בדיקת היתכנות

לאחר שהובן מהו הרעיון העסקי עצמו ומדוע הוא עשוי להועיל, מגיע השלב הפרקטי של בדיקת היתכנות, בחינה כלכלית מקצועית שנועדה ללמד על מהות ההזדמנות העסקית שקיימת ברעיון, כוללת את המרכיבים הבאים, כאשר יש בחינה של הדברים בהיבט המיקרו-כלכלי וגם מהיבט מאקרו-כלכלי.

מיקרו-כלכלי:

  • בחינת התחרות הקיימת בשוק הרלבנטי – מוצרים, שירותים או רעיונות דומים שכבר קיימים או נמצאים בפיתוח.
  • סקירת לקוחות פוטנציאליים – האם יהיה מי שישלם עבור יישום הרעיון העסקי, מהו קהל היעד וכדומה.
  • בחינה של מקרים ותגובות עם כניסת מתחרים חדשים לתחום העסקי הרלבנטי.
  • בדיקה של קצב השינוי והפיתוח הטכנולוגי במקרים של בדיקת היתכנות לגבי מוצרים או שירותים שתלויים בטכנולוגיה.

מאקרו-כלכלי:

  • ניתוח הסביבה הפוליטית בשוק היעד והשפעת מצב זה על יישום הרעיון.
  • ניתוח של הסביבה הכלכלית – חלק מהותי בכל בדיקת היתכנות מקצועית, למשל האם מצב הכלכלה מאפשר כניסת רעיון עסקי חדש בשלב זה.
  • בחינת הסביבה החברתית לגבי הצלחת הרעיון.
  • ניתוח הסביבה הטכנולוגית, בדיקת היתכנות בודקת האם שוק היעד יכול לקבל רעיונות חדשניים או שמא הם ייתקלו במחסום טכנולוגי-פסיכולוגי למרות היותם טובים בבסיסם.

בחינת אסטרטגיות השיווק במסגרת בדיקת היתכנות

חשוב לבחון את דרכי השיווק של הרעיון העסקי, כי ללא שיווק אין סיכוי להצלחה. מנתחים את האסטרטגיה על פי מודלים מקצועיים (SWOT או BCG), בוחנים את קהל היעד, מהות המוצר, מחירו, תדמית ושאר היבטי שיווק.

שלבים נוספים

חשוב לבצע בדיקת היתכנות שכוללת גם בדיקה שיש ליזם יכולת תפעולית וארגונית לנהל את הרעיון העסקי בשלב היישום וכן לבחון האם ניתן ליישם את הרעיון מבחינה טכנולוגית (למיזמי טכנולוגיה בלבד).

בדיקת היתכנות פיננסית

כמובן שחשוב, כאשר בודקים את האפשרות של הקמת עסק חדש,  לבחון מראש את מקורות המימון ליישום הרעיון העסקי, אם הכל מוצלח אבל אין כסף ליישם זאת היזם נמצא בבעיה. בוחנים את המימון, נתוני המכירות הצפויים ובדיקה של גיליונות כספיים.

בדיקת היתכנות מסתיימת בשלב המסכם שכולל המלצות מקצועיות רלבנטיות ולעיתים גם נתונים סטטיסטיים רלבנטיים. מומלץ גם לשקול פנייה לייעוץ עסקי לקבלת ייעוץ והכוונה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

איפור

בניית מותג איפור מנצח: טיפים חיוניים לעסקים חדשים

בעולם התחרותי של האיפור, בניית מותג חזק ומוכר היא חיונית להצלחה. מותג מבוסס היטב לא רק מושך לקוחות אלא גם מטפח נאמנות ואמון, שהם חיוניים לצמיחה ארוכת טווח. עבור עסקים חדשים ומאפרי איפור עצמאיים, יצירת זהות מותג משכנעת יכולה לייחד אותם מהמתחרים ולסלול את הדרך לעסק משגשג. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף ליזמים ומאפרי איפור השואפים לבנות מותג איפור מנצח. על ידי התמקדות בטיפים ואסטרטגיות מעשיות, הקוראים ילמדו כיצד להגדיר את זהות המותג שלהם, לבסס נוכחות דיגיטלית, ליישם טכניקות שיווק יעילות ולעסוק בקהילה שלהם. המטרה היא לצייד בעלי עסקים חדשים בכלים הדרושים כדי לנווט בשוק התחרותי ולהשיג הצלחה מתמשכת בתעשיית האיפור.

לקריאת המאמר »
שלטי חוצות

יתרונות קמפיין פרסום חוצות לעסקים: חיזוק מותג והשגת לקוחות בצורה יעילה

קמפיין שמיועד לפרסום חוצות לעסקים הוא אחד מכלי השיווק החזקים ביותר שיש כיום. אם תחשבו על זה לרגע – פרסום חוצות מאפשר לבעל עסק להציג את המסר שלו בפני קהל רחב ומגוון, באזורים אסטרטגיים שבהם אנשים עוברים כל הזמן. 

לקריאת המאמר »
נאור פתרונות אשראי

הלוואה חוץ בנקאית

הלוואה חוץ בנקאית היא הלוואה המוצעת על ידי גופים שאינם בנקים, כמו חברות מימון פרטיות, חברות כרטיסי אשראי, וחברות הלוואות המתמחות במימון פרטי. להבדיל מהלוואה בנקאית, הלוואה חוץ בנקאית מציעה פעמים רבות תנאים גמישים יותר ואינה מצריכה ערבויות בנקאיות. זוהי אלטרנטיבה טובה לאנשים שמחפשים פתרון מיידי וידידותי למשתמש, במיוחד עבור מי שמסורבים לקבל הלוואות בבנקים.

לקריאת המאמר »
גיבוי נתונים בענן

אילו חברות זקוקות ליכולות גיבוי בענן?

בעידן הדיגיטלי של ימינו, הגנה על נתונים עסקיים היא קריטית. יכולות גיבוי בענן מציעות פתרון אמין להבטחת בטיחות ונגישות הנתונים. מאמר זה בוחן אילו חברות צריכות להשקיע בפתרונות גיבוי בענן ומדוע יכולות אלה חיוניות לפעילותן.

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן