בעולם העסקי המתפתח, טיפוח קשרים משמעותיים וארוכי טווח עם הלקוחות הוא מצרך נדיר וחשוב מאין כמוהו להצלחה של כל עסק. סוג התוכנות שמפשטות משמעותית את מערך ניהול קשרי הלקוחות נקרא – Customer Relationship Management, או בקיצור CRM.
אבל מהו בעצם CRM, וכיצד הוא יכול לעזור לי לחזק את הקשר עם הלקוחות?
CRM היא אסטרטגיה הוליסטית לניהול כל האינטראקציות של החברה שלך עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים. CRM הוא לא רק כינוי לסוג של תוכנה, אלא גישה כוללת שממצבת את הלקוח בליבת העסק שלך.
נקפוץ ישר למשל מחיי היום יום:
אתה שף במסעדה עמוסה ומצליחה. הלקוחות שלך, כל אחד והטעם הייחודי שלו, הם בראש סדר העדיפויות שלך. חלקם מעדיפים את הסטייק שלהם מדיום-רייר, אחרים אוהבים אותו וול-דאן. לקוח אחד אוהב את המשלוח ארוז עם כלים חד פעמיים ולקוח אחר מעדיף תמיד מיץ אשכוליות סחוט ביחד עם המנה שלו.
אם אתה רוצה שהלקוחות שלך ירגישו שאתה רואה אותם ונותן מענה מקיף ואישי לכל הצרכים שלהם, אתה מוכרח לשקלל ולזכור את כל הפרטים האלו.
אבל איך זוכרים כל כך הרבה פרטים לגבי כמות גדולה של לקוחות?
כיצד דואגים שבכל פעם שיבואו למסעדה, בכל רמת עומס, הם יחוו חוויה מדויקת ומותאמת לצורך שלהם?
כאן בדיוק נכנס ה-CRM לתמונה.
מערכת CRM מארגנת את המידע אודות כל לקוח – מה עשה, מתי עשה, למה עשה, מי דיבר איתו, באיזה ערוץ תקשורת ועל מה ומתי, מתי צריך לדבר איתו שוב, מה חשוב לו, מתי נולד וכו'.
אבל CRM הוא ממש לא רק מרכז המידע הגדול אודות הלקוחות שלך. CRM הוא גם כלי תפעול שמאפשר לך ליצור אינטראקציות עם הלקוחות באופן יעיל, אוטומטי וחכם – תזכורות אוטומטיות שנשלחות ללקוחות או לבעל העסק, שליחת מיילים בתפוצה לקהל לקוחות עם מאפיינים מסוימים וכו'.
ה-CRM הוא המוח, הפה והידיים שלך בכל מה שקשור לעבודה מול הלקוחות.
בסדר, הבנתי למה CRM טוב כשמדובר בעסק עם לקוחות רבים אבל מה לגבי עסק קטן/בינוני?
הטענה הרווחת אומרת שדווקא כשהעסק קטן הכי נכון להתחיל לנהל באופן מסודר ומקצועי את התקשורת מול הלקוחות. מעט מאוד עסקים יודעים לעצור פעילות שוטפת ועמוסה ולהכניס את הפעילות שלהם לתוך תשתית טכנולוגית מסודרת. אם אתה מאמין שהעסק שלך בדרך להתרחב, אל תחכה שההתרחבות תתרחש, תקדים אותה ותבנה לה תשתית טכנולוגית איכותית שתבטיח שהלקוח ישאר במרכז גם כשהעסק יגדל.
הבנתי ש-CRM הוא הדבר הנכון בשבילי אבל עם יד על הלב, אני לא טכנולוגי ואין לי כוח להיכנס לכל הבלאגן הזה. מה אפשר לעשות?
יש לנו חדשות בשבילך! חברת התוכנה הישראלית מאנדיי פרצה את הדרך בתחום לאחר שהצליחה לפתח CRM פשוט וקל לשימוש, שאפשר להקים במהירות, תומך בעברית ובמחיר שובר שוק.
למי אנחנו ממליצים על ה- CRM של מאנדיי?
עסקים קטנים ובינוניים, בעלי אוריינטציה טכנולוגית סבירה או פחות, כאלה שלא יכולים להוציא יותר מדי כסף על מערכת טכנולוגית חדשה, אבל מוכרחים שתהיה אמינה ויציבה, וכל זה קורה בתהליך הטמעת מאנדיי פשוט וקל.