משרד רואי חשבון או מנהל חשבונות

בחירת יועץ עסקי זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לייעוץ עסקי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לייעוץ עסקי

עסקים רבים בתחילת דרכם טועים לחשוב שרואה חשבון ומנהל חשבונות הן מילים נרדפות. ובצדק, לאדם חדש בתחום ההבדל באמת לא נראה לעין מיד כיוון כאשר אינו יודע על מה כל אחד אמון. ישנם הבדלים מהותיים בין רואה חשבון ומנהלי חשבונות באחריות והסמכות, בהכשרה המקצועית, ברמות השכר ובשירותים אותם הם יכולים לתת ללקוח.

 

אופי התפקיד של רואה חשבון

רואה חשבון הוא מי שעבר הכשרה אקדמית מקיפה וארוכה ויהיה בעל תואר ראשון ולעיתים גם תואר שני מה שהופך אותו למומחה בנושאי המס. רואי חשבון מועסקים בצורות שונות בתוך חברות, כעצמאים בעלי משרד רואי חשבון או כשכירים במשרד רואי חשבון קיים.

רואה החשבון הוא שומר הסף של כספי החברה, הוא אחראי על העבודה מול רשויות המס, עבודה בה למנהל חשבונות אין הסמכה לעבוד. רואי חשבון רבים משמשים בתפקיד חשב, מנהלי כספים בחברות גדולות, מנהלי חטיבות כספים ובתפקידים בכירים אחרים בעולם העסקים.

חשבון תפקידו אינו רק ניהול הרישום של ההוצאות וההכנסות של החברה אלא עבודות העיקרית היא התעסקות בפעולות הקשורות להתנהלות המס של החברה לאורך השנה.  רואה חשבון הוא איש המקצוע היחיד שיכול לייצג אתכם מול רשויות המס. אתם צריכים רואה חשבון כאשר יש צורך בעריכת דוחות, טיפול בכל נושא המיסים, בחינת מאזנים כספיים, ייעוץ וליווי לפגישות בנושאים אלה.

 

אופי התפקיד של מנהל חשבונות

מנהל חשבונות לרוב לא יצטרך הכשרה אקדמית. הכשרתו של מנהל החשבונות הינה קורס מקצועי בסופו יצטרך לעבור מבחן של משרד העבודה. תפקידו של מנהל החשבונות הוא הנפקת קבלות וחשבוניות, התנהלות מול בנקים, בדיקת מאזנים, תשלום לספקים, גביית חובות והזנת נתונים פיננסיים. עבודתו היא בעיקר אדמיניסטרטיבית אם כי יש גם מנהלי חשבונות המקודמים לתפקידים ניהוליים בכירים.

מנהל חשבונות לא יכול לייצג את החברה מול רשויות המס. אינו יכול להפיק דוחות או ללוות אתכם לפגישה מול רשויות המס אם יהיה צורך בכך. למשל, לא תוכלו לבקש ממנהל חשבונות להוציא דו"ח שנתי או הצהרת הון כיוון שאין לו סמכות לערוך ולשלוח טפסים מסוג זה לרשות המיסים.

 

איך נדע במי לבחור

הבחירה בין רואי חשבון למנהל חשבונות תלויה בפעולות אותן תצטרכו לעשות במהלך השנה. אם אתם מחפשים אדם שיעשה עבודה אדמיניסטרטיבית כגון הוצאת קבלות, תשלום לספקים, משכורות או גביית חובות אתם צריכים מנהל חשבונות. אם תצטרכו להגיש דוחות מס שונים וייצוג מול רשויות המס הבחירה היא ברואה חשבון.

מומלץ לחפש משרד רואי חשבון שגם נותן שירותי הנהלת חשבונות וכך לתפוס שתי ציפורים במכה אחת. משרדי רואי חשבון גדולים ורבים גם נותנים שירות הכולל מנוי לאפליקציה לניהול העסק. שם תוכלו לבקש הפקת דוחות, לשלוח בקלות ובמהירות הוצאות והכנסות למשרד ולראות את הפעולות השוטפות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישום סימן מסחר

המרכז לייעוץ עסקי

המרכז לייעוץ עסקי מתמחה במתן מידע בתחום ייעוץ עסקי, כל מה שרציתם לדעת על ייעוץ עסקי במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

המדריך המקיף לאוטומציה תעשייתית מתקדמת לחברות בינוניות: כלים, טכניקות ואתגרים

אוטומציה תעשייתית מתקדמת מתייחסת לשימוש בטכנולוגיות מתקדמות כדי לשפר את היעילות, האיכות והביצועים של תהליכים ייצוריים. חברות בינוניות, אשר לעיתים קרובות מתמודדות עם אתגרים של תחרותיות ושימור עלויות, יכולות להפיק תועלת רבה מהשקעה באוטומציה. התהליך כולל שילוב של טכנולוגיות כמו רובוטיקה, בינה מלאכותית, ואינטרנט של הדברים (IoT) כדי ליצור מערכות חכמות המסוגלות לפעול באופן עצמאי או בשיתוף עם עובדים אנושיים.

לקריאת המאמר »

אוטומציה מתקדמת: המפתח להצלחה עבור חברות בינוניות בעסק קטן

אוטומציה תעשייתית מתקדם מהווה כלי מרכזי בשדרוג תהליכי עבודה בחברות בינוניות, במיוחד בעסקים קטנים. בעידן שבו התחרות הולכת ומתרקמת, יכולת לאמץ טכנולוגיות אוטומטיות מסייעת בשיפור היעילות, הפחתת עלויות והגברת פרודוקטיביות. יישום אוטומציה תעשייתית מאפשר לעסקים להתמקד בפיתוח מוצרים ושירותים, במקום להיתקע בעבודות ידניות שגוזלות זמן ומשאבים.

לקריאת המאמר »

חמש טעויות מרכזיות בחדשנות בתוכנית צמיחה חמש‑שנתית וכיצד לעבור אותן בהצלחה

אחת הטעויות הנפוצות ביותר בתהליך חדשנות היא חוסר בהירות במטרות. כאשר לא מוגדרות מטרות ברורות וניתנות למדידה, קשה לכלול את החדשנות בתוכנית הצמיחה. יש לחפש ניסוחים מדויקים ומדדים כמותיים שיכולים להנחות את הצוות לאורך כל התהליך. תכנון נכון של מטרות יכול לסייע במיקוד המאמצים ובניהול הציפיות.

לקריאת המאמר »

מגמות פיננסיים התנהגותיים: המבנה המלא להצלחה בעסקים

מגמות פיננסיים התנהגותיים מתמקדות בהבנת התנהגות האנשים בכל הנוגע לקבלת החלטות כלכליות. תופעות כמו הטיית זמינות והטיית עוגן משפיעות על האופן שבו אנשים רואים את הסיכונים וההזדמנויות הכלכליות. בין אם מדובר בהשקעות או בניהול הוצאות, ההבנה של תהליכים אלה יכולה לשפר את אסטרטגיות הניהול ולהוביל להצלחה בעסקים.

לקריאת המאמר »

לוח זמנים מקצועי: רשימת בדיקה חודשית למיזוגים ורכישות לחברות בינוניות

בשלב הראשון של תהליך המיזוגים והרכישות, יש לבצע הערכה מקיפה של המצב הנוכחי של החברה. זה כולל ניתוח פיננסי מעמיק, הבנת שוק היעד וסקירה של מתחרים. חשוב להעריך את המשאבים הזמינים ולזהות את הפוטנציאל לצמיחה לאחר המיזוג. מיזוגים ורכישות עשויים להציע יתרונות תחרותיים משמעותיים, ולכן הכנה יסודית היא הכרחית להצלחת התהליך.

לקריאת המאמר »

השפעת רגולציה חדשה על אסטרטגיות צמיחה חמש־שנתיות: אתגרים והזדמנויות

בשנים האחרונות, רגולציות חדשות משיקות בתחום הכלכלה המקומית והבינלאומית משפיעות באופן משמעותי על האופן שבו חברות מתכננות את אסטרטגיות הצמיחה שלהן. הרגולציה החדשה מציבה בפני ארגונים אתגרים שונים, אך גם מציעה הזדמנויות חדשות לפיתוח עסקי. הבנת השפעתם של שינויים אלו על תוכניות הצמיחה החמש־שנתיות חיונית להצלחה בטווח הארוך.

לקריאת המאמר »
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן